Gebruiker accounts

Het is mogelijk om met meerdere collega's tegelijkertijd in de webshop te werken. Er kan zelfs gewerkt worden met autorisaties. Onder Mijn Reinders kun je met de optie Gebruiker accounts zelf nieuwe gebruikers aanmaken, gegevens (o.a. authenticatie) wijzigen van reeds bestaande gebruikers en gebruikers verwijderen.

Deze functie is alleen beschikbaar voor gebruikers die bevoegd zijn om een bestelling af te ronden (account customer).

Nieuwe gebruiker toevoegen
Om een nieuwe gebruiker aan te maken, klik je eerst op Toevoegen. In de lege tabel vul je alle velden in. Vervolgens klik je op het icoontje 'Opslaan' om de gegevens op te slaan. Let op: bij accounttype kun je kiezen uit de volgende opties:

  1. Accounttype contact: gebruiker is enkel bevoegd om een bestelling voor te bereiden en op te slaan als bestelsjabloon, waarna de gebruiker een mail kan laten versturen naar de besteller om de bestelling te accorderen.
  2. Accounttype customer: gebruiker is bevoegd om een bestelling te accorderen en daadwerkelijk af te ronden.

Gegevens bestaande gebruiker wijzigen
Om de gegevens van een bestaande gebruiker te wijzigen, klik je op het icoontje 'Wijzigen' bij desbetreffende gebruiker. Nadat je de gewenste gegevens gewijzigd hebt, klik je op het icoontje 'Opslaan'.

Gebruiker verwijderen
Om een gebruiker te verwijderen klik je op het icoontje 'Verwijderen' bij desbetreffende gebruiker.

Ik ben enkel bevoegd een bestelling voor te bereiden. Hoe laat ik deze goedkeuren?
Na het aanmaken van een bestelling, ga je rechtsboven naar het winkelmandje en klik  op 'Bekijk winkelmandje'. Vanuit het winkelmandje kies je voor de optie 'Opslaan als bestelsjabloon'. Vervolgens verschijnt er een pop-up venster waarin gevraagd wordt een naam op te geven voor het bestelsjabloon. Nadat je dit gedaan hebt en op 'Opslaan' hebt geklikt, verschijnt er een nieuw pop-up venster. Hier moet je kiezen voor de optie 'klik hier om een besteller te infomeren'. Je kunt nu het sjabloon wat je goed wilt laten keuren selecteren met behulp van het selectievakje en klikken op 'Informeer besteller'. In het venster wat verschijnt kun je aangeven welke van de bevoegde bestellers je wilt infomeren. Het is namelijk mogelijk dat er meerdere bevoegde bestellers zijn binnen de organisatie. Nadat je op 'Verzenden' hebt geklikt, zal desbetreffende besteller een e-mail ontvangen met het verzoek de bestelling goed te keuren en af te ronden.