Nu de scholen gesloten zijn
Alle vragen en antwoorden

Bereikbaarheid
Is Reinders gewoon open?
Ja, ook in deze tijd staan wij voor jullie klaar! Met de kennis van vandaag kunnen we gelukkig zeggen: we zijn open, we hebben voldoende voorraad, mensen én vervoer om jullie te kunnen helpen.

Op welke manier zijn jullie te bereiken?
Bellen:bel ons op 013-528 84 35.
Mailen:mail je vraag naar
info@reinders-oisterwijk.nl
Livechat: krijg direct antwoord op je vraag via de livechat op webshop.reinders-oisterwijk.nl
Via adviseur: de adviseur is te bereiken via de e-mail en telefoon. Wil je een methode invoeren of heb je specifieke informatie nodig? De adviseur helpt graag.

Is mijn contactpersoon bij Reinders wel gewoon aan het werk?
Jazeker, wij zijn gewoon aan het werk. Meer vanuit huis dan gebruikelijk, maar niet minder bereikbaar. Schroom daarom niet om contact met ons op te nemen.

Gaat de geplande afspraak met mijn adviseur wel door?
We overleggen in dat geval met je wat wenselijk is en of de afspraak door kan gaan via een andere manier. Hoe dan ook hanteren we de richtlijnen van het RIVM, aangevuld met onze eigen richtlijnen.

Gaat het evenement / themamiddag nog wel door waarvoor ik me heb aangemeld?
We hebben alle evenementen tot nader order uitgesteld en informeren alle deelnemers daar persoonlijk over.

Ik heb een offerte opgevraagd? Wordt deze nu wel opgepakt?
Ja hoor. Wij werken gewoon door en zullen je offerte zo snel mogelijk met zorg afhandelen. 

Ik heb een retourverzoek ingediend. Handelen jullie deze wel gewoon af?
Je retourverzoek wordt net als altijd behandeld. 

Bestellingen en levering

Hoe zit het met mijn al geplaatste bestelling?
Die komen netjes bij ons binnen en kunnen we op dit moment nog gewoon leveren zoals je gewend bent. Mocht hier iets in wijzigen, dan kun je er op rekenen dat wij je hierover informeren. Dus: hoor je niks? Dan kun je, ondanks alles, je bestelling gewoon zoals afgesproken verwachten.

Wordt mijn bestelling nog gewoon geleverd?
Jazeker, op dit moment kunnen we nog gewoon leveren zoals je van ons gewend bent. Er moet wel iemand aanwezig zijn om de bestelling in ontvangst te nemen op de afleverlocatie. Neem gerust contact met ons op om te overleggen wanneer de bestelling het beste bij jullie kan worden bezorgd.

Kunnen jullie ook op een afgesproken tijdstip leveren?
Dat kan. Je kunt aangeven waar en wanneer je de bestelling geleverd wilt hebben. We kunnen daarbij rekening houden met gewijzigde openingstijden, of kunnen zelfs in overleg rechtstreeks leveren bij de gebruikers.

Heeft Corona invloed op de levertijden voor onze al geplaatste meubilairbestelling?
Op dit moment gelukkig niet. Al onze productielocaties, leveranciers en bezorgpartners kunnen en mogen nog zoals gewoonlijk draaien.  Mocht dit wijzigen, dan informeren wij je hier persoonlijk over.

Hoe zit het met jullie voorraad?
We staan in nauw contact met onze productielocaties, leveranciers en bezorgpartners. Daar waar mogelijk zijn voorzorgsmaatregelen getroffen en er wordt non-stop doorgewerkt om de voorraad in de volle breedte zo lang mogelijk te kunnen blijven garanderen.

Hebben jullie extra maatregelen genomen m.b.t. hygiëne rondom mijn bestelling?
Gezondheid gaat boven alles. We volgen de richtlijnen van het RIVM nauwgezet en zien er op toe dat hetzelfde geldt voor iedere schakel in de keten van productie tot levering.

Jaarbestelling

Waarom is het verstandig nu al mijn jaarbestelling te plaatsen?
In deze tijden van onzekerheid kan het prettig zijn daar waar mogelijk de regie te behouden. Door je jaarbestelling naar voren te halen voorkom je dat je te maken krijgt met nu nog niet te voorziene eventuele gevolgen van deze crisis (zoals leveringsproblemen van toeleveranciers, onvoldoende logistieke krachten om je bestelling klaar te maken doordat examens worden uitgesteld.

Als ik de jaarbestelling nu al plaats, krijg ik deze dan ook nu al geleverd?
Ja, dat is wel mogelijk. Het zou ontzettend fijn zijn als we de jaarbestelling nu alvast voor je kunnen verzamelen. Direct leveren is niet verplicht, dit kan ook later plaatsvinden. Samen overleggen we een geschikt bezorgmoment.

Thuis leren

Kies ik voor folio of digitaal leren vanuit huis voor mijn leerlingen?
Dat is helemaal aan de school zelf. Het basisonderwijs werkt nog veel met (gekopieerd) foliomateriaal maar er zijn ook veel scholen het online/digitaal leren op afstand aan het inrichten. Advies nodig? Je adviseur denkt graag met jullie mee.

Waar vind ik tips voor (leer)activiteiten?
We hebben een handige verzamelpagina gemaakt die we doorlopend actualiseren met tips en materialen voor thuis leren (en ontspannen). Klik hier om naar de verzamelpagina te gaan.

Komen de antwoorden van het oefenmateriaal ook online?
Nee, helaas. Hoe fijn het ook zou zijn om zelf thuis te kunnen controleren of de opgaven juist gemaakt zijn, het is, zelfs in deze situatie, niet wenselijk om antwoorden openbaar te delen.

Ik mis een blok of boek op de pagina van Heutink voor Thuis. Kan dit worden toegevoegd?
Onze partner, Heutink voor Thuis heeft alleen de oefeningen voor taal, spelling en rekenen die voor de aankomende schoolweken gepland staan digitaal beschikbaar gemaakt. Mis je iets? Mail dit dan naar info@heutinkvoorthuis.nl en we laten je weten wat mogelijk is. 

Online lesgeven

Wat heb ik aan Momento nu alle scholen gesloten zijn?
Momento helpt ook nu er geleerd wordt op afstand. Vanuit het Momento-beginscherm zie je direct aan welke vakken en lessen de leerlingen hebben gewerkt. Met één klik krijg je direct te zien of er hulp nodig is. Komen er vragen binnen via mail, app, Facetime of chat? Dan zie jij precies waar het over gaat. Bekijk de gebruikerstips op onze website of op momento.nl.

Hoe kan ik mijn leerlingen toegang geven tot de online omgevingen van onze methodes?
Basispoort heeft er, in samenwerking met de uitgeverijen, voor gezorgd dat de educatieve software tot in ieder geval 1 april vanuit huis te gebruiken is. Werk jouw school al met MOO? Dan hoef je hiervoor niks meer te regelen. Leerlingen kunnen via moo.nl inloggen en direct door naar hun methodesoftware. Geen MOO? Dan moet de ICT-coördintor eenmalig de optie 'thuis inloggen' activeren in Basispoort. Lees op www.heutink-ict.nl hoe dat werkt.

Hoe kan ik goed contact houden met collega’s of leerlingen?
Hoe werk je optimaal samen vanuit huis met je collega's? Eén van de elementen voor optimaal samen vanuit huis werken en leren is contact met elkaar houden. Videobellen kan daarbij een mooie oplossing zijn. Zowel Google als Microsoft hebben hiervoor oplossingen. Via Microsoft Teams kun je ook videobellen met collega's en videocontact met leerlingen hebben. Meer hierover lezen? Kijk dan op www.heutink-ict.nl.

Welke thuisleer-acties lopen er momenteel waar ik gebruik van kan maken?
De educatieve uitgeverijen en andere onderwijspartners denken met je mee in oplossingen om thuis leren zo effectief en prettig mogelijk te maken. Dagelijks komen er nieuwe initiatieven bij. Van de leukste leerzame activiteiten tot het belangeloos beschikbaar stellen voor thuisgebruik van methodesoftware en alles daar tussenin…. Kijk hier voor een actueel overzicht (dit overzicht wordt doorlopend aangevuld).

Op de LinkedIn bedrijfspagina van Reinders vind je ook regelmatig updates en tips.

Klik hier om Reinders te volgen via LinkedIn