Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over jouw bestelling, het gebruik van onze webshop of een algemene vraag over Reinders? Kijk eerst even in onderstaande veelgestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Kan ik alvast een datum reserveren voor de levering van de jaarbestelling?
Een datum reserveren is helaas niet mogelijk. Voor het plannen hebben we exacte aantallen en artikelen van de bestelling nodig. We raden je wel aan om je jaarbestelling zo vroeg mogelijk te plaatsten zodat je nog voldoende keuze hebt in leverdagen.

Waar kan ik de levertijd vinden?
De levertijden kun je opvragen bij onze afdeling verkoop binnendienst. Telefoonnummer 013-5780604 of per mail info@reinders-oisterwijk.nl

Wat is de uiterlijke besteldatum voor mijn jaarbestelling als ik deze voor de (zomer)vakantie wil ontvangen?
Helaas kunnen wij dit niet vooraf zeggen. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid en grootte van de bestellingen die wij ontvangen. We raden je daarom aan om je jaarbestelling zo vroeg mogelijk te plaatsen zodat je de bestelling tijdig ontvangt.

Hoe maak ik een retour aan via de webshop?
Volg onderstaand stappenplan om een retour aan te maken via onze webshop.
Een retouraanvraag bij Reinders start je vanuit jouw webshop account.
1. Log in met jouw Reinders webshop account (let op: je kunt alleen artikelen retour sturen als je bevoegd bent om te bestellen bij Reinders).
2. Ga naar 'Mijn Account' rechtsboven in het scherm
3. Rechtsonder in het 'Mijn account' menu vind je een grijze button met 'Retouren' 
4. Vul de volgende gegevens in:
- Het e-mailadres waarmee je bent ingelogd staat al voor je ingevuld. Op dit e-mailadres ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestiging van je retour. Wil je de retourbevestiging liever op een ander e-mailadres ontvangen? Vul hier dan een ander e-mailadres in. 
- Selecteer het LE-nummer (LE staat voor 'leveringsnummer' en vind je op de afleverbon of in de orderhistorie van je account). 
- Voeg de artikelnummers en aantallen toe uit de betreffende levering die je retour wilt sturen.
- Voeg toe hoeveel dozen je retour wilt sturen.
- Om je retour aan te vragen klik dan op 'Retour aanvraag indienen'. 
5. Binnen 5 werkdagen ontvang je per e-mail een bevestiging van je retouraanvraag op het opgegeven e-mailadres.
6. Print deze bevestiging uit en voeg deze toe aan de retourzending.

Waar kan ik het LE-nummer vinden voor mijn retouraanvraag?
LE-nummer staat voor 'leveringsnummer' en kun je terugvinden op de afleverbon of in de orderhistorie van je webshop account wanneer je sorteert op 'afleverbon'. 

Waarom kan ik mijn bestelling niet afronden?
Wanneer je de bestelling niet kunt afronden heb je geen bestelrechten. Je kunt je bestelling laten goedkeuren door iemand die wel bestelrechten heeft. Dit doe je eenvoudig door de volgende stappen te nemen:
- Ga rechtsboven naar het winkelmandje en klik op 'Bekijk winkelwagen'. 

- Kies hier voor de optie 'opslaan als bestelsjabloon', er verschijnt een pop-up venster waarin gevraagd wordt een naam op te geven voor het bestelsjabloon (bijvoorbeeld: eigen naam/klas/datum).
- Klik op 'opslaan'.
- Er verschijnt een nieuw pop-up venster, kies hier voor de optie 'klik hier om een besteller te informeren'.
- Selecteer het sjabloon dat je goed wilt laten keuren met behulp van het selectievakje en klik op 'informeer besteller'.
- In het venster dat verschijnt kies je welke bevoegde besteller je wilt informeren 

- Klik op 'verzenden, de desbetreffende besteller ontvangt een e-mail met het verzoek om de bestelling goed te keuren en af te ronden. 

Ik kan de pakbon niet vinden of ik heb de verkeerde pakbon ontvangen, wat nu?
Een overzicht van de pakbonnen kun je terugvinden in de orderhistorie van je webshop account wanneer je sorteert op afleverbon.

Ik heb alle jaarbestellijsten aangevinkt maar kan toch niet bestellen, hoe kan dat?
Alleen gebruikers die bestelrechten hebben zijn bevoegd om bestellingen te plaatsen. Voor gebruikers die geen bestelrechten hebben is de optie 'Selectie bestellen' inactief. Heb je bestelrechten en kom je toch niet verder? Log dan even uit en opnieuw weer in. Wegens inactiveit ben je namelijk om veiligheidsredenen automatisch uitgelogd.

Ik kan niet inloggen in de webshop, wat kan ik doen?
Je kunt een van de volgende mogelijkheden proberen:
-Neem het e-mailadres, waarmee je inlogt handmatig over. Wanneer er een bestaand account is en je op 'wachtwoord vergeten' klikt ontvang je op dat e-mailadres een nieuw wachtwoord. Je weet dan dat het webshop account actief is.
-Gebruik Chrome als browser.
-Ververs je pagina.
-Wanneer er een nieuw account is aangemaakt of er heeft een wijziging op het account plaatsgevonden, dan kan hier wat verwerkingstijd in zitten. Probeer het een paar minuten later nog eens.

Hoe kan ik het beste artikelen vinden in de webshop?
Je kunt de menubalk gebruiken bovenaan de pagina. Vervolgens kun je links van de pagina de filters gebruiken om je zoekopdracht te verfijnen. 
Ook kun je de zoekbalk gebruiken. Geef hier een zoekopdracht in zoals bijvoorbeeld 'kopieerpapier' of een artikelnummer. Je kunt vervolgens de filtering links weer gebruiken om de zoekresultaten te verfijnen.

 

Gaat je vraag misschien over een van deze onderwerpen?

> Jaarbestelling
> Software online bestellen
> Bestellen en betalen
> Bezorgen en retourneren
> Gebruiker accounts webshop
> Bestelsjablonen
> Zichtzending aanvragen

Overige vragen

Waar kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
Je kunt je hier aanmelden voor de nieuwsbrief.

Hoe kan ik contact met Reinders opnemen?
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Klik hier voor de mogelijkheden.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice zij staan je graag te woord.

 

Thom van Alphen
Thom van Alphen Sidekick logistiek manager

Wij van logistiek zijn van elastiek.
We rekken altijd mee, voor de 
beste service voor de klas.

Margo Denissen
Margo Denissen Online marketeer

Zoek, vind en bestel.
Binnen een paar kliks alles
wat je nodig hebt voor de klas.